INFORMACE
KE STAŽENÍ
CERTIFIKACE TÜV
Certifikát od TÜV Thüringen o účinnosti motorového oleje Rektol Klassik 20W-50 SC společnosti Pohlmann Mineralölwerk s ohledem na jeho ochranu proti opotřebení. Tato certifikace souvisí s opakujícími se TÜV monitorovacími kontrolami výrobního zařízení. To zaručuje trvale vysokou kvalitu produktu.
Složky vyrobené z neželezných kovů, jako je měď, bronz a mosaz, reagují velmi citlivě na kyselé složky v mazacích olejích. V mnoha klasických součástech pohonu najdeme například synchronizační kroužky, pouzdra a ložiskové pánve vyrobené ze slitin neželezných kovů, které mohou reagovat / korodovat při zvýšených teplotách, zejména při kontaktu s přísadami EP. Aby bylo možné posoudit tuto „agresivitu“ mazacích olejů, používá se například zkouška měděným páskem podle DIN EN ISO 2160 (ASTM D 130). Výsledky jsou uvedeny ve 4 třídách od 1 (mírné) do 4 (koroze). V důsledku toho lze účinek našich převodových olejů Rektol GEAR 300 s výsledkem zkoušky 1b považovat za mírný. To znamená, že účinně zamezuje korozi na součástech vyrobených z neželezných kovů.
Důležitými kritérii pro oleje u silně zatížených sportovních motorů jsou kromě obvyklých vlastností, jako je ochrana proti opotřebení, čisticí účinek, pevnost ve smyku atd., Zejména ztráta odpařováním a vysokoteplotní viskozita (HTHS). Ztráta odpařováním ukazuje, kolik oleje se odpaří za hodinu při 250 ° C. Řidič to vnímá jako ztrátu oleje, kterou je třeba doplnit. Tyto ztráty oleje ovlivňují zejména těkavé (nízkoviskózní) složky v motorovém oleji. Když se tato množství odpaří, změní se také viskozitní chování oleje. Při vysokých ztrátách odpařováním 15W-50, v nejhorším případě 25W-50, to znamená, že při studeném startu již nedochází k dobrým mazacím vlastnostem. Vysokoteplotní viskozita (HTHS) se měří při smykovém napětí a je ukazatelem spolehlivosti mazání při extrémním zatížení mechanismu vačkové hřídele a na plášti pístu. Tato hodnota je zvláště důležitá u vzduchem chlazených sportovních motorů, které obecně pracují při vyšší teplotní úrovni než vodou chlazené motory.